Negocjacje są bardzo ważnym elementem w pracy każdego handlowca. Słowa są jego najpotężniejszą bronią, a jego zadaniem jest skłonienie klienta do złożenia zamówienia na oferowany przez sprzedawcę towar bądź usługę. Podczas negocjacji obie strony dążą do konsensusu w taki sposób, aby wyjść jak najkorzystniej w danej sytuacji. Co zatem wpływa na skuteczne negocjacje w biznesie i czym się kierować podczas negocjacji?
“Style” negocjacji biznesowych
Okazuje się, że istnieją dwa odmienne „style” negocjacji. Pierwszy z to negocjacja pozycyjna, która charakteryzuje się wygraną jednej ze stron i przegraną drugiej. Dzięki czemu pierwsza osoba znacznie korzysta na danej transakcji. Drugim typem jest negocjacja integracyjna, polegająca na tym, że obie strony wygrywają i nie ma w tym sporze przegranych. Przede wszystkim, aby dobrze negocjować, należy mieć „gadane”. Należy w odpowiedni sposób nakłonić na przykład klienta do zakupu, aby ten był przekonany racji sprzedającego. W negocjacjach należy mieć stalowe nerwy oraz dużą odporność na stres, ponieważ te czynniki mogą wpłynąć na skuteczność negocjacji. Czynnikami jakie determinują dobrego negocjatora to przede wszystkim zdrowy rozsądek w wykonaniu dobrego wyboru, odpowiednia sprawność podczas negocjacji i wreszcie konstruktywność, czyli mówienie na temat. Zapoznaj się również z artykułem: http://szkolenia-24.pl/10-zasad-skutecznych-negocjacji-biznesowych/